"Aztán ott vannak azok a lelki őrlődések, amikről egyáltalán nem beszélnek otthon..."
„Aztán ott vannak azok a lelki őrlődések, amikről egyáltalán nem beszélnek otthon…”
Sokszor látok gyerekeket akik nem igazán találják a helyüket a mindennapokban. Látom azt is, hogy sokan nem, vagy csak nagyon nehezen képesek beilleszkedni egy-egy csoportba, vagy osztályba. Az is szembetűnő, hogy a mai rohanó világban nincs megfelelő stratégia a gyerekek kezében (legtöbbször a felnőttekében sem!), hogy miként kommunikáljanak társaikkal egy-egy szituáció során. Aztán ott vannak azok a lelki őrlődések, amikről egyáltalán nem beszélnek otthon a gyerekek és ez rányomja a bélyeget a napjaikra. Nem azt mondom hogy ez korunk problémája lett, hiszen ilyen jellegű problémák mindig is fennálltak, de azt talán kijelenthetem, hogy szaporodott a száma azoknak a gyerekeknek, akik valamilyen lelki problémával küzdenek.
"...milyen jó is lenne, ha valaki segítene elmagyarázni dolgokat, vagy csak segítene megérteni, hogy mi miért történt."
„…milyen jó is lenne, ha valaki segítene elmagyarázni dolgokat, vagy csak segítene megérteni, hogy mi miért történt.”
Biztos vagyok benne, hogy sokan gondolkoztak már azon, hogy milyen jó is lenne, ha valaki segítene elmagyarázni dolgokat, vagy csak segítene megérteni, hogy mi miért történt. Azt gondolom, hogy sokszor mi a szülők sem tudjuk, hogy mi lenne a helyes megoldás egy-egy szituációban és mindezek mellett még ott van az érzelmi szál is ami a gyermekünkhöz köt minket! A szülő ezért ad nehezebben tanácsot a saját gyermekének, vagy ezért ért vele nehezebben szót éppenséggel, vagy ezért nem tud következetes lenni.
A fenti gondolatsoron felbuzdulva arra az elhatározásra jutottunk egy nagyon kedves pedagógus barátommal, hogy gyerekeknek fogunk csoportos foglalkozásokat szervezni. Azt szeretnénk, ha átadhatnánk azt a tudást ami bennünk van és ami bennünk megfogalmazódott az évek során.
Feltett szándékunk, hogy segítsük, neveljük, felkészítsük a gyerekeket az életre, illetve az életben tapasztalható szituációkra, vagy eléjük kerülő feladatokra.
Az elképzelésünk az, hogy minél több gyermek megtapasztalja, és megértse, hogy:
-a dolgokra mindig van megoldás
-soha ne toporogjunk a probléma körül
-a kommunikációmmal sokkal többet nyerhetek mint eddig bármikor,
-az önbizalmam elkísér bármilyen messze, ha az egészségesen fel van építve és használni is tudom
-mindig bízzak magamban és belülről vezérelt maradjak
-ismerjem a határaimat és annak megfelelően bátran haladjak előre
-képes legyek elhagyni a komfortzónámat és ne akarjak mindig abban tartózkodni
-ne az állandóságot szokjam meg, hanem a változást
-kellőképpen tudjak összpontosítani akár tanórán, akár tanulás közben
Csak hogy a lényegesebb dolgokat említsem!
Az elkövetkező hetekben elkezdjük kidolgozni és összerakni a tematikákat a csoportos foglalkozásokkal kapcsolatban, a saját magunk által eltervezett életkor szerinti bontást figyelembe véve. Minden korosztálynak a maga szintjének megfelelő játékos feladatokkal, nevelő célú gyakorlatokkal és sok-sok önfeledt pillanattal készülünk.
A tervezett csoportok az alábbiak szerint alakulnak
Nagycsoportos óvodások (akik iskolába készülnek)
1-3. osztályos tanulók (első osztályosok tekintetében olyanok, akik már a tanév vége felé tartanak)
4-5. osztályos tanulók
Hamarosan bemutatkozó foglalkozást tartunk
Hamarosan bemutatkozó foglalkozást tartunk
Azt tervezzük, hogy mindegyik csoporthoz készítünk egy bemutató foglalkozást, ahol egy kis betekintést lehet majd nyerni a munkánkba. Azt szeretnénk ezzel elérni, hogy a hozzánk érkező gyerekekben kialakuljon egy szimpátia irányunkban. Így maguk is meg tudják majd ítélni, hogy szívesen jönnének-e hozzánk foglalkozásra. Továbbá az is célunk mindezzel, hogy a szülők is megismerhessenek minket közelebbről és ha kíváncsiak bármire, akkor feltehessék kérdéseiket.
A legfontosabb, hogy megértést hozzunk mindenki fejébe.
A megértéssel akarunk előre haladni és annak mentén felépíteni mindent. Aki megérti, hogy mi miért történik és ki miért reagál úgy ahogy, az sokkal közelebb kerül mindig a megoldáshoz.
Főbb területek, amiket érinteni szeretnénk a foglalkozások alkalmával:
-asszertivitás megismerése, megismertetése
-erőszakmentes kommunikáció
-csapatban való gondolkodás és cselekvés
-egyéniben való gondolkodás és cselekvés
-önbizalomnövelés és annak felépítése
-összpontosítás hatékonyabb elérése
-bátorság és magamba vetett hit magasabb szintre emelése
-hatékonyabb fókusz a tanórákon és a tanulásban egyaránt
Hamarosan jelentkezni fogok még ezzel a témával kapcsolatban!
A háttérben addig is serényen dolgozunk és készülünk az első bemutatkozó foglalkozásra!
Addig is kellemes nyarat és jó vakációt kívánok mindenkinek!
Kövess minket Facebookon és Instagramon is!
Addig is ajánlom figyelmedbe az eddigi blogbejegyzéseimet!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Fill out this field
Fill out this field
Adjunk meg egy valós e-mail címet.